Winter 2023. Spanje.

14 maart 2023 - Veendam, Nederland

December 2022.

We zijn alweer druk bezig met de voorbereiding voor de reis naar Spanje deze winter. In begin januari 2023 zijn we van plan te vertrekken.

Het verslag zal wat afwijken van de vorige. We zullen niet, zoals in het verleden, vrijwel elke dag verslag doen van onze ervaringen. De bedoeling is een paar keer per week te vertellen over ons doen en laten.

ineke  ede

Woensdag 4 januari. Tegen 9 uur vertrekken we voor onze winterreis naar Spanje. Het weer is niet winters; het regent veel. Bij het verlaten van de A31 naar de A2 komen we bij Bottrop in de file. De aansluiting met de A2 geeft de laatste jaren veel problemen. Nu dus ook. De rest van de reis geeft geen file meer; we kunnen steeds doorrijden. Af en toe wordt je wel wat "kriegelijk" van de regen.

In Pfalzfeld zoeken we de ingetoetste cp. Dit valt erg tegen. De plek is helemaal niet vlak en daarbij te drassig. We gaan naar de Autohof o.

ok in deze plaats en dichtbij de autobaan. We slapen goed en hebben geen last van de vrachtauto's.

Donderdag 5 januari vertrekken we tegen 9 uur en willen iets na Freiburg de autobaan in Frankrijk nemen. Richting Dole, naar het westen. We willen overnachten in Villars les Dombes bij het vogelpark. We lezen op internet dat het park tijdelijk is gesloten. Waarschijnlijk kunnen we dan ook niet op de parkeerplaats.

We gaan naar een cp iets ten zuiden van Burg en Bresse. We overnachten in Saint Andre les Veux. Een hele mooie cp.

Vrijdag 6 januari. Ook nu weer vertrekken we tegen 9 uur en rijden  via Villars naar de rondweg rond Lyon. In de loop van de dag wordt het steeds zonniger. Het is niet druk; we rijden erg ontspannen naar Serignan waar we op de parkeerplaats bij de Carrefour een plekje zoeken. Hier hebben op de reis naar het zuiden vaker gestaan.

Zaterdag 7 januari. Vandaag gaan we naar Empuria Brava. Een toeristenplaats vlakbij camping Laguna ten oosten van de stad Fiqueras. Op deze camping waren we adgelopen zomer ook. Afgelopen winter waren we op deze camperplaats ook al enige dagen.

Onderweg staan we voor een pauze op mooie parkeerplaatsen.

20230107_104301

Ook nu zullen we hier een kleine pauze maken. Het is er overigens vrij druk. Wellicht dat hier weekendcamperaars zijn of Fransen op weg naar het zuiden en vaak Marokko.

IMG-20230109-WA0001

Vanaf thuis hebben we nu ruim 1700 km. gereden.

Maandag 9 januari. Vandaag gaan we naar Hospitalet de L'Infant. ( vlakbij Cambrils ).

Het is 270km. rijden. In deze plaats zijn we vaker geweest. Nu mag je op de meeste plekken niet meer staan. Sinds kort is er een reguliere camperplaats. We zijn er tegen half 2 en vinden gelijk een leuk plekje. Hier kunnen we wel een paar dagen blijven.

20230109_144515

Ook tijdens het rijden hadden we prima weer. Er stond echter wel een strakke wind. Morgen zal het rustiger zijn.

Het is woensdag 11 januari. Gisteren en vandaag fietsen we in de omgeving en doen boodschappen bij de Lidl. Het stadje is vrijwel uitgestorven. Ook langs de boulevard zien we weinig mensen.

20230111_11421720230111_114332

Het weer is minder dan gisteren. De zon schijnt maar flauwtjes. We zitten niet buiten; rommelen wat bij de camper. Morgen gaan we verder.

IMG-20230111-WA0000

's Avonds zagen we nog een mooie zonsondergang. We weten dat dit de specialiteit van Ineke is. Zo ook deze foto gemaakt met de smartphone.

Vrijdag 13 januari. Hopenlijk geen ongeluksdag; nee bijgelovig zijn we niet. Gisteren vertrokken en al gauw bleek dat we de wind kwijt waren. Wat een verademing. Geen wind en veel zon.

Tegen 12 uur kwamen we op de camperplaats in Moncofa; een stadje 20 km ten noorden van Sagunt. Op deze plek waren we niet eerder. Wat een campers staan hier. Verdeeld over een hele grote oppervlakte. Wij gaan naar het gedeelte waar ook de verzorging is. Zowel vuil als schoon water en een stortplaats voor de wc. Deze plek is gratis. We zoeken een leuk plekje met uitzicht. De temperatuur is goed. In de camper is het  's middags 28 graden. Ook 's avonds hoeft de verwarming niet aan.

20230113_122456

Even wandelen op het strand. We zien een volledig kiezelstrand. Toch is de boulevard ingericht op een sterk toeristisch zomerseizoen. Nu echter is het uitgestorven.

Zaterdag 14 januari. Na 250km. zijn we op de plek waar we al vaker hebben gestaan.

Carabassi. Een camperplaats 10km. ten noorden van Santa Pola. Ook ongeveer 10km. ten zuiden van Alicante. Na in totaal 2500 km. zijn we nu waar we langer zullen blijven.

20230114_152406

Er was nog een leuk plaatsje. We hebben veel zon en geen wind.

Maandag 17 januari.  Vandaag hebben we boo5dschappen gedaan in Santa Pola. Aan de boulevard hebben we gelunchd. Voor de rest in de zon. Af en toe is er wel redelijk veel wind.

Dinsdag 18 januari. We doen wat werkzaamheden bij de camper. Het weer is erg goed. Boven de 20 graden; ook nu weer veel wind. In de "tuin" hebben we een gast. Erg schuw is deze zilverreiger niet.

20230117_164852even aanklikken.

Tegen half 5 , als de zon achter de bergen verdwijnt, moeten we naar binnen. Het koelt dan erg snel af.

Het is nu zaterdag 21 januari we staan nog steeds op dezelfde plek Carabassi. Afgelopen dagen zijn we een aantal keren naar Santa Pola geweest.  We moesten noodgedwongen 2 helmen kopen; we hadden ze vergeten. In Spanje is het dragen van een helm verplicht. Bij controle door de politie krijg je een boete van €200 per persoon. De beide helmen samen kosten €60. Dus reken maar uit. Vandaag zijn we naar de markt in Santa Pola geweest. We hebben beide een polshorloge gekocht. Ineke zelfs 3. Samen waren we €32 kwijt. Echt een koopje. De ervaring leert dat ze best lang goed functioneren.  Van de markt hebben we kip meegenonen en in de camper lekker opgegeten.

IMG-20230121-WA0001

Daarna weer van de zon genoten. Berichten dat er hier aan de kust sneeuw is gevallen gaat hier niet op. Het weer is prachtig; steeds zon. We blijven hier nog wel even.

Dinsdag 24 januari. We staan nog steeds in Carabassi. Doen af en toe boodschappen in Santa Pola bij de nieuwe Lidl. Sinds enige dagen zijn camperkennissen Johan en Aria ook op deze camperplaats. Tijd om bij te praten. Gezellig. Langzamerhand beginnen we te denken aan verhuizen naar een andere plek. Vandaag was het weer niet zo geweldig; weinig zon en toch wat koud.

Gisteren werd de camperplaats gebruikt als landingsplaats voor sky-divers.

20230123_141859

We kregen de indruk dat er een examen werd afgenomen, zoveel landingen waren er.

Het is nu zaterdag 28 januari. Onze tijd in Carabassi zit erop. We hebben daar een leuke tijd gehad. Donderdag kwamen nog kennissen van Texel, waarmee we vorig jaar kennis hebben gemaakt. Vrijdag hebben we weer herinneringen opgehaald en ervaringen uitgewisseld.

Zaterdag zijn we vertrokken en een plaats gezocht in La Marina. Nog even een gasfles geruild. Hier staan we op asfalt en vlakbij een natuurgebied. Ook kunnen we hier prima in de zon zitten.

We verblijven alweer enkele dagen op deze camperplaats. De plaats is goed; we hebben hier veel zon, het is elke dag vrijwel wolkenloos. Het enige nadeel is dat het 's nachts nogal koud is. Het moet dus 's morgens eerst goed opwarmen, maar dan heb je goed weer.

Maandag hebben we een wasdag gehad; Op een afstand van 4 km. heb je een prima wasserette. In het dorp La Marina kun je water tanken; dus alles kunben we regelen. Dinsdag hebben we met kennissen gegeten in de plaatselijke bodega. Voor €14 per persoon is het echt een koopje.

20230131_132420

Later die middag weer lekker in de zon.

20230131_155516

Tegen half 6 moet je naar binnen; dan is de zon bijna onder; het wordt dan direct een stuk kouder.

Het is nu zaterdag 4 februari en we zijn nog steeds op El Pinet bij La Marina. Eigenlijk beleven we niet zoveel. We doen wat boodschappen in San Fulgencio, een plaatsje iets verder dan La Marina. Hier hebben we ook bij de Japanees gisteren gegeten met Johan en Aria; zij staan ook hier nog steeds en maken geen aanstalten naar een andere plek te gaan.

20230203_141324

Vandaag hebbeb we de markt in San Fulgencio bezocht. Enorm groot en veel van hetzelfde; het was er erg druk. We horen vaak Nederlands praten.

IMG-20230204-WA0001

In dit kraampje ligt een echte hond in hondekleren. Er is van alles voor de hond te koop. Je ziet heel veel mensen lopen met honden met kleren aan.

We blijven van de zon genieten. In de zon en uit de wind is het prachtig.

Maandag 6 februari zijn we vertrokken. Het weer was ons niet mooi genoeg. Tegen de middag kwamen we op de camperplaats in Murcia. Hier stonden we al vaker. Tot onze verbazing was het er verschrikkelijk druk. Zelfs de reguliere parkeerplaats was overvol. Met veel geluk vonden we een leuk plaatsje. Eveneens hadden we geen last van de takken van vele bomen; de tv deed het prima.

20230208_163413

Dinsdag kwamen ook bekenden van Texel. 's Avonds bijgepraat. Zij waren van Carabassi weggestuurd.

Woensdag kwamen ook Johan en Aria. We zullen de komende dagen hier nog wel blijven.

In de buurt is een groot winkelcentrum: Nueva Condomina. Volgens de gegevens zijn er vele restaurants en vele winkels. Als het weer wat beter wordt gaan we weer naar de kust. Op dit moment is de voorspelling veel bewolking en minder zon.

Het is nu zaterdag 11 februari en we staan nog steeds op de camperplaats in Murcia. Gisteren hebben we gewinkeld in Nueva Condomina. We hebben kleren gekocht en ik heb mijn verjaarscadeau gekregen: een kobo ereader. De nieuwste uitvoering:  kobo libra 2.

Vandaag is het weer erg slecht; veel regen en geen zon. We besluiten morgen naar een "betere" plek te gaan, waar het volgens de voorspelling beter weer is. In de middag nemen we met een borrel afscheid van Jan en Lenie. De bekenden van Texel.

20230211_183934

Zondag 12 februari. De reis gaat naar Puerto de Mazarron. We gaan onderweg de gasfles ruilen en LPG tanken. Daarna rijden we na Cartagena via een mooie weg naar de cp in Puerto de Mazarron. Hier stonden we vaker. Als we eraan komen zien we dat er vele campers staan. We vinden een plekje.

20230212_164020

De zon schijnt en de verwachting voor de komende tijd is gunstig.  Morgen gaan we de stad en de boulevard bezoeken.

Maandag hebben we op de boulevard koffie gedronken. Het weer is matig; weinig zon en de temperatuur is te laag.

Zo ook dinsdag en woensdag. Eigenlijk heb je weinig zin om de stad in te gaan of te gaan fietsen. Daarbij komt dat we beide een lichte griep hebben. Ook onze kennissen hier zoals Johan en Aria blijven er niet vrij van. Jan en Lenie van Texel zijn hier nu ook. Zij hebben wat problemen met de accu's gehad. In Cartagena zijn 2 nieuwe geplaatst.

Vandaag 16 februari lijken we de griep de baas te zijn. Er is nog redelijk veel wind en de zon wil er doorkomen. Ik heb nu ook wel weer zin om met de nieuwe ereader wat te gaan stoeien.

Deze camperplaats wordt veel bezocht, alhoewel het verloop erg groot is. Ook nu zijn er veel lege plekken.

20230216_110608

Vrijdag 17 februari. We fietsen naar het plaatsje Bolnuevo; hier drinken we koffie op een terras in de zon met zicht op zee.

20230217_115407

Het weer lijkt iets beter;  de wind is echter nog aan de koude kant. Op de terugweg rijden we meest langs het strand en in Puerto de Mazarron zien we vlak bij de zee een leuke camperplaats. Misschien gaan we nog verhuizen. Aan de boulevard in Puerto nemen we een lunch. Echter wel in plastic afgeschermd vlak bij een heater. De rest van de middag zijn we bij de camper en halen brood bij de Lidl. Ik rij op de fiets nog wat in dit gedeelte van de stad. Op sommige plekken ligt de vuilstort vlak bij de woningen. Morgen zal ik een foto toevoegen; ik had de smart vergeten.

20230218_160930

Indien deze foto wordt vergroot zie je de puinhoop. Achter de caravan waren lieden bezig. Ik ben maar niet verder gegaan; als ze zien dat je een foto maakt;  je weet maar nooit.

Zijn vandaag nog naar de wasserette geweest; we krijgen de "winterkleren" niet uit. Het weer is de laatste tijd niet " lentezonnig".

Vanavond met de camperkennissen uit eten bij de Indian.

Het eten bij de  Indian was zeer goed; dus voor herhaling vatbaar. Vorig jaar in Cullera was dit ons ook al goed bevallen.

Zondag gaan we tegen 11 uur naar de zondagmarkt in Puerto. We kopen daar enkele kleine dingen en drinken er koffie.

20230219_113611

's Middags zitten we heerlijk in de zon; dit weer hebben we een tijdlang gemist. Korte broek en buitenzitten.

20230219_170825

Dinsdag 21 februari. Als we opstaan regent het en is het bewolkt. Tegen 11 uur breekt de zon door en kunnen we buiten zitten. Met Johan en Aria gaan we eten bij de Marokkaan.

20230221_142333

We zitten aan de haven in de zon en het eten is prima. We betalen per persoon €15 voor een marokkaanse mixed grill en 2 consumpties en koffie na.

's Middags zitten we bij de camper heerlijk in de zon te lezen. We maken een planning voor de komende dagen. Morgen willen we een algehele verzorging doen en dan donderdag vertrekken naar een andere plek. We vertoeven hier alweer een aantal dagen. Eerst morgen ook nog even van de zon genieten op deze plek.

Vrijdag 24 februari. Vandaag gaan we een eindje verder. In de buurt van Vera aan het strand hebben we 3 jaar terug mooi aan het strand gestaan. We rijden ongeveer 80 km. en zoeken een plekje; er is plaats genoeg. We hebben uitzicht op zee. Nu nog de zon.

IMG-20230224-WA0000

Het is niet koud; maar de zon ........!

Zondag 26 februari. Gisteren was het redelijk weer. We zijn op de fiets naar Garrurcha gereden. Dat is ongeveer 10 km. Bij de Lidl hebben we boodschappen gedaan.

We zijn tevreden met de plek.

20230226_182937

Bovenstaande foto is genomen vanuit de camper tegen 6 uur 's avonds. De hele dag zonneschijn; dus veel buiten gezeten.

Deze plek is helemaal prima. De politie komt langs en zegt verder niets. Er kunnen veel meer campers staan. Redelijk vaak komen Spanjaarden even langs; vaak alleen maar kijken.

Het strand heet officieel Playa de Quitapellegos en ligt iets ten noorden van de plaats Vera.

20230226_184857

We zitten dus al vrij zuidelijk.

Ook op deze camperplaats kunnen we genieten van een mooie zonsondergang.

IMG-20230226-WA0000

Deze foto is ook weer gemaakt door Ineke. Wie maakt er mooiere zonsondergangen?

Gisteren 27 februari had ik mijn verjaardag.  Na vele jaren had ik eindelijk de leeftijd van 80 bereikt.

We hebben dit samen met ons beiden gevierd. Visite hadden we dus niet. Wel vele reacties via telefoon, e-mail en whats app.

Mede namens Ineke hiervoor bedankt.

Vandaag is het erg zonnig; volkomen onbewolkt.

Echter vanwege de harde en steeds wisselende wind kun je eigenlijk niet buiten zitten. Noodgedwongen met heel mooi weer dus in de camper en dat nog wel op een feestdag in Andalusia.

Vandaag is het zondag. Het weer is de laatste dagen aanmerkelijk beter geworden. De voorspelling voor de komende week is goed. Temperaturen boven de 20 graden.

Gisteren veel sport gekeken; schaatsen en wielrennen en veel buiten.

20230303_103717

Deze grote camperplaats is eigenlijk maar beperkt bezet. Deze ervaring hebben we wel van meer plaatsen waar we zijn geweest. Waarschijnlijk omdat er weinig Fransen zijn; die zijn, denk ik, weer naar Marokko.

Zie je er een dan maar voor een enkele dag; op doorreis wellicht.

Op het eind van de dag was er een Engelsman die dacht met z'n Discovery lekker over het strand te kunnen rijden. Helaas kwam deze auto heel ongunstig in het mulle zand van het strand vast te zitten.

20230305_18000120230305_180542

Toen het donker werd zat de auto nog steeds vast. Ben benieuwd hoe dit afloopt. Voor zover ik kan bekijken lukt dit alleen met een professioneel bedrijf.

Tegen 8 uur kwam de politie. Waarvoor zijn we niet achter. Later kwamen er een paar sterke auto's. Die trokken de Discovery los. Probleem opgelost; rust weergekeerd.

Dinsdag 7 maart. Als we opstaan zien we dat het vrij bewolkt is. Eigenlijk willen we toch wel verhuizen, dus waarom nu niet. Tegen 11 uur vertrekken we en willen in San Juan de Terreros kijken. Onderweg zien we vele campers vrij staan. Nergens is het zo druk dat er geen plaats meer is. Deze route kenmerkt zich door mooi natuurschoon en een prachtige weg. Op de cp in San Juan zien we dat er geen enkele camper staat. Alleen op het tweede deel zien we een Franse camper. Ze zoeken echter naar hun kat. In de loop van de dag doen ze vele pogingen echter zonder resultaat. Wij zitten tot 6 uur buiten, dan gaan we naar binnen omdat de wind niet prettig meer is.

20230307_164727

Op deze manier sta je prachtig aan zee en geniet je verder van een prachtige omgeving.

Woensdagmorgen. Als er vandaag weer zoveel wind komt ,naarmate de dag vordert, gaan we naar een andere plek.

Het is echter niet meer nodig. We hoeven de ontwikkeling niet af te wachten. Een wandelende voorbijgangster waarschuwt ons dat er hier niet vrij mag worden gestaan. De politie controleert vaak. Dus ruimen we op en vertrekken. Onderweg zien we vele plekken waar campers vrij staan. Er is plaats voldoende. We besluiten naar Calabardina te gaan. Deze plaats ligt een 5tal km's verder dan Aguilas, waar we ook weer mogen staan. Als we er aankomen is er plek voldoende. We zoeken een mooi plaatsje. Hier hebben we in het verleden vaker gestaan. De laatste jaren mocht het niet meer. In Spanje weet je het nooit. Het ene jaar is het verboden en het volgend jaar mag je er weer staan.

Het beleid is echt niet vaststaand.

20230308_152151

We hebben weer een leuk plekje.

Vrijdag 10 maart. Vandaag op de fiets naar Aguilas. We willen vooral naar de boulevard. Echter staat alles hier op de kop. Men is de verschillende panden helemaal aan het verbouwen.  We drinken een kop koffie aan het plein in de binnenstad.

20230310_120724

Opvallend zijn de monumentale bomen die op elke hoek van het plein staan.

Later gaan we lunchen aan de haven. Een restaurant waar we vroeger ook al eens hebben gegeten.

Als we terug zijn zitten we heerlijk in de zon.

Zaterdag blijven we nog op deze plek.

Zondag besluiten we weer richting Puerto de Mazarron te gaan. Eigenlijk beginnen we aan de terugreis.

Op deze plaats hebben we de heenreis ook gestaan.

Maandag 13 maart blijven we op deze plaats en we plannen de terugreis. We willen zo tegen zondag of maandag in Serignan plage zijn en vandaar in 3 dagen naar huis.

Het weer is wat betreft de temperatuur op zomersniveau. De wind is echter nog aan de koude kant. Vandaag doen we bij de Lidl nog boodschappen en drinken een pilsje op het terras.

Dinsdag. We vertrekken richting Sante Pola waar we een plek zoeken op de cp. Carabassi. Op de heenreis hebben we hier ook gestaan.

Onderweg zien we in de buurt van Santa Pola de enorme zoutbergen. In de meren zijn vele zoutwinningsgebieden.

IMG-20230314-WA0003

Als we aankomen zien we dat er plek genoeg is. We zoeken een plaatsje dichtbij de plek op de heenreis. We hebben weer een mooi uitzicht op de zee en ook wel wat privacy. 'sMiddags zitten we heerlijk uit de wind en in de zon. Wat betreft de temperatuur is het echt zomers.

Woensdag 15 maart. Als we opstaan staat de zon al " scherp "aan de hemel. We douchen eerst en zitten met koffiedrinken al heerlijk in de zon.

20230315_113935

Vandaag blijven we bij de camper. Ik maak het reisschema voor de terugreis. We willen van hier in 3 dagen naar de Spaans-Franse grens en dan in Serignan overnachten bij de Carrefour. Vandaar plannen we 3 reisdagen naar huis. Aanstaande vrijdag of zaterdag vertrekken we dan van deze cp.

Vrijdag zijn we vertrokken van Carabassi. We zijn naar de camperplaats in Moncofa gegaan. Hier hebben we een volledige verzorging uitgevoerd en zaterdag naar de camperplaats in Hospitalet. Dit is een plaats waar we vaker stonden en het ligt iets ten zuiden van Cambrills een echte zomervacantieplaats. Vanaf hier is het nog ruim 300 km. naar de grens. Morgen rijden we door naar Serignan.

Een plaats aan de Franse Middellandse zee, niet ver van Beziers.

Zondag komen we tegen 3 uur op de camperplaats bij de Carrefour in Serignan. We zitten nog een aantal uren in de zon. We maken een planning voor het vervolg van de reis. Morgen willen we naar het vogelpark in Villars les Dombes.

Maandag rijden we tegen 9 uur. Het weer is prima; we rijden vlot en tegen 3 uur zijn we op de camperplaats bij het ons zeer bekende vogelpark. We zoeken een leuk plekje en zitten nog tot half 6 in de zon.

20230320_154230

IMG-20230320-WA0000

We zien en horen weer de ooievaars; het geklepper is duidelijk hoorbaar.

Dinsdag rijden we via de Route National naar Becanson. Vandaar via een goede weg naar Nantes. We zoeken een camperplaats langs de Moezel. We vinden er een achter een benzinestation. Het ziet er goed uit. De volgende dag rijden we langs de gebruikelijke steden in het Ruhrgebied via de A31 naar huis.

Tegen 3 uur zijn we thuis.

De "winterreis" naar Spanje zit erop. We reden ruim 5000 km in 11 weken. Dit jaar hebben we regelmatig op leuke camperplekken  gestaan. Opvallend was dat er dit jaar veel minder Fransen waren. Waarschijnlijk zijn ze dit jaar weer massaal naar Marokko geweest. Vorig jaar met corona waren de grenzen immers gesloten. Er waren  zodoende meer plekken beschikbaar.

Het weer was over het algemeen redelijk; wel veel wind en geen regen. Dit gebrek aan regen wordt zo langzamerhand toch echt een probleem.

Nu is het opruimen en wennen aan een ander klimaat.

Groeten,

Ede en Ineke.

1. Hein en Tineke:
    8 januari 2023
    Goedemorgen, dus al lekker op geschoten met de reis. Nu maar genieten van het mooie weer. Groetjes van Hein en Tineke.
  2. Berta en Pieter Smilda:
    8 januari 2023
    Alweer vertrokken naar het zuiden. Het was tot zover een goede reis. Nu lekker genieten van het zonnetje. Wij willen eind februari ook het zonnetje opzoeken maar nog niet weten waar naar toe????
    Geniet lekker van al het moois wat op jullie pad komt. Lieve groet P&B
  3. Hillie/ Geert:
    9 januari 2023
    Hallo, dus al een stukje in het Spaanse land. Heel veel plezier en groetjes van ons.
  4. Franka Roeters:
    11 januari 2023
    Wat fijn dat jullie weer op reis zijn , de zon schijnt hier volop, wij staan in la marina , zullen jullie niet zien, we vertrekken vrijdag naar Portugal, een hele fijne zonnige reis gewenst , groetjes van Siem en Franka
  5. Hein en Tineke:
    13 januari 2023
    Geniet van het mooie weer. Hier giet het maar door. Groetjes.
  6. Franka Roeters:
    13 januari 2023
    We hoorden vandaag dat je bij alcazares weer vrij mag staan , hebben jullie goede herinneringen aan geloof ik
  7. Ede en Ineke Staal.:
    13 januari 2023
    Bedankt voor informatie. We gaan kijken. Je hoort wel. Groeten van ons.
  8. Marijn:
    18 januari 2023
    Moi moi. Gaan jullie ook naar de wereldbeker veldrijden aanstaande zondag in Benidorm? Groetjes
  9. Ko en Bea:
    19 januari 2023
    Wij zijn wel jaloers op het mooie weer.Wij wensen jullie nog veel mooie dagen en een hele goede reis verder.Groetjes van ons.Ko en Bea
  10. Hillie/ Geert:
    24 januari 2023
    Heerlijk dat mooie weer, jaloers 😀.
    Groetjes van ons.
  11. Franka Roeters:
    8 februari 2023
    Leuk dat jullie Jan en Leny regelmatig tegenkomen , en wij hadden het ook erg naar ons zin in Múrcia
  12. Hein en Tineke:
    16 februari 2023
    Hopen dat jullie snel weer opknappen en het weer ook iets warmer wordt. Groetjes van ons.
  13. Berta en Pieter Smilda:
    16 februari 2023
    De griep!! Wat vervelend en ook nog niet zo bijzonder weer. Gauw weer opknappen en weer genieten. Lieve groet, Pieter en Berta Groningen
  14. Ko en Bea:
    27 februari 2023
    Goede morgen.Ede hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.Een fijne dag gewenst en nog mooie dagen op jullie reis.Groet Ko en Bea.
  15. Berta en Pieter Smilda:
    27 februari 2023
    Wij lezen: Ede je bent weer een jaartje ouder geworden, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog een fijne avond. Drink er maar een lekker biertje of wijntje op. Nog veel plezier!
    Lieve groeten van uit, Grunen. 👩‍❤️‍👨
  16. Franka Roeters:
    28 februari 2023
    Beter laat dan nooit , Ede van harte gefeliciteerd met je 80 e verjaardag, , we proosten er nog even op
    Gr Siem en Franka