Junitrip 2024 Nederland.

26 juni 2024 - Wijnjewoude, Nederland

Maandag 24 juni. Eindelijk is het weer zodanig opgeknapt dat we met de camper op stap kunnen. Ook de voorspelling lijkt goed.

Tegen 11 uur vertrekken we en rijden richting Siegerswoude. Hier hebben we dinsdag een afspraak bij Arob; een tv antennespecialist.

We hebben namelijk problemen met de ontvangst. De schotel draait steeds door en krijgt geen contact met de sateliet. We weten de oorzaak niet; wat we wel weten is dat Canal Digitaal met een nieuwe software anders is gaan functioneren.

De zaak in Siegerswoude is gespecialiseerd in dergelijke problemen. Omdat we hier om half 11 dinsdagmorgen een afspraak hebben gaan we maandag naar een camping in de buurt.

Tegen 1 uur komen we aan op Sieghorst, een camping ongeveer 4 km. van Arob.

We krijgen een leuk plaatsje en kijken 's avonds op de tablet naar EK wedstrijden.

20240624_134541

Dinsdagochtend melden we ons op tijd bij Arob. Tegen half 11 komt een monteur kijken naar het probleem. Ongeveer een uur is hij bezig het op te lossen. Er wordt nieuwe software geupdated en de smardcard wordt vervangen. De oude wordt door canal digitaal niet meer ondersteund. Hij lost nog een klein geluidsprobleem bij de schotel op en tegen half 12 gaan we weer naar de camping.

'sMiddags fietsen we nog naar Bakkeveen waar we in het centrum op een terras lunchen.

We kijken 's avonds hoe slecht het Nederlands voetbalelftal zich plaatst voor de volgende ronde.

Woensdag maken we een fietstocht in de omgeving. Het is wel weer even wennen.

20240626_124415

 De freulevijver. Genoemd naar het bezoek van de toenmalige prinses Juliana. Dit bosgedeelte grenst aan het Fries-Drentse woud. Leuke natuurschoon. Mooi om te fietsen.

'sMiddags zitten we heerlijk in de schaduw.

Donderdag 27 juni. Het lijkt dat het weer een bloedhete dag wordt. Tegen de middag gaan we fietsen. De route is gepland rond de plaats Marum. Onderweg zien we een weiland met vele ooievaars. 

20240627_113356

IMG-20240627-WA0000

Op de foto zien we enkele. Ze zijn her en der verspreid over de grasweide.

Opvallend is dat je nergens iets kunt drinken; meestal liggen de restaurants niet op de route. Vaak kom je ook niet in het centrum van een plaats.

'sMiddags zitten we weer heerlijk in de zon.  Pardon; in de schaduw.

Wel wordt het soms wat bewolkter. De voorspelling voor morgen is dat het aanmerkelijk kouder wordt. We zien wel. Morgen willen we toch naar een andere plaats.

Zo gezegd zo gedaan. Vrijdagochtend vertrekken we eerst nadat we hebben betaald; althans via de bank. We rijden zoals ingepland richting Twente. Vlakbij Ootmarsum hebben we de camperplaats Boskamer ingetoetst. Daar aangekomen worden we vriendelijk door de eigenaresse geholpen. We mogen zelf een plekje uitzoeken. 

20240628_150129

Vanuit hier kunnen we verschillende routes fietsen. De informatie ligt ter beschikking.  Eerst ligt een bezoek aan Ootmarsum in de planning. 

Het weekend hebben we in de omgeving gefietst en in Ootmarsum bij de Lidl boodschappen gedaan. Op een terras hebben we een pilsje gedronken. Af en toe wat regen gehad. Het weer is niet echt zomers te noemen.

In het weekend stond de camperplaats vol. In totaal  24 campers. Maandagochtend vertrokken er weer velen. We bleven met 4 campers over.

20240701_112135

Voor de eigenaresse de gelegenheid tussen de buien door het gras te maaien.

Dinsdag 2 juli.

De voorspelling wat betreft het weer was erg negatief en daarbij regende het nu ook steeds.

Er zat eigenlijk niets anders op om te vertrekken en omdat het in de rest van Nederland ook slecht zou zijn voot de komende dagen was het richting huis. Jammer om deze reis op deze manier af te breken. Het leek immers vorige week erg goed. Dus waren we om 1 uur weer thuis.

Foto’s

6 Reacties

  1. Inge:
    26 juni 2024
    Niet ver van huis maar een heel andere wereld. Geniet van het mooie Friesland en van het prachtige weer.
  2. Geert/Hillie Koolhof:
    26 juni 2024
    Wou morgen komen koffie drinken 🤣🤣, nu lees ik jullie verhaal. Beetje ver op de fiets 😉.
    Heel veel plezier en fijn dat de TV het weer doet. Groetjes van ons, stuur nog een app.
  3. Berta Smilda:
    26 juni 2024
    Ook toevallig, heb aan jullie gedacht. Wat fijn om erop uit te trekken. Friesland is mooi. Wij waren er vorige week ook bij de freule vijver. Wat een mooi stuk natuur en wat kun je er mooi fietsen. Veel plezier en geniet van het voetballen. Groetjes Pieter en Berta
  4. Ko en Bea:
    26 juni 2024
    Mooi te horen dat julie weer onderweg zijn wensen ook veel mooi weer geniet er van samen
  5. Tineke:
    26 juni 2024
    Eindelijk mooi weer. Geniet ervan en lekker fietsen. Groetjes van ons.
  6. Tineke:
    2 juli 2024
    Met dit weer heb je geen zin in vakantie. Je zit alleen maar in de camper. Dan is het thuis het aller beste. Groetjes.