Spanje zomer 2022.

16 augustus 2022 - Veendam, Nederland

Opmerking.  Door nog onbekende oorzaak zijn de foto's van dit verhaal verdwenen. Waarschijnlijk lukt het niet deze terug te halen.

Zondag 17 juli.  We vertrekken vandaag en rijden richting het zuiden.

20220503_105900

Nadat we allerlei verkeerssituaties hadden geraadpleegd valt de keuze op de A 31 richting Ruhrgebied. Er was enige twijfel waar er enerzijds boerendemonstraties  en/of filevorming in verband met vakanties zouden zijn. Al tijdens het rijden valt ons op dat er geen demonstraties zijn( eigenlijk is het ook te vroeg) en dat ook het verkeer geen problemen geeft. We rijden rustig en ontspannen; de warmte wordt wel steeds erger. We hebben er tot nu toe geen last van.

We hebben een cp. ingetoetst zo dicht mogelijk bij de autobaan. Even voorbij Boppard vinden we in Rheinbollen een vrije cp. Er zijn geen voorzieningen en het kost ook niets. Voor ons geen probleem.

Met de tv. hebben we wel een probleem; we denken dat de activatie via Canal Digitaal pas morgen ingaat. De vrije zenders kunnen we zonder problemen ontvangen. De tour zien we via de liveblog van de NOS. Ook de voetbalwedstrijd van het Nederlands vrouwenteam moeten we op deze manier zien.

Morgen zien we of het probleem opgelost is.

We zitten heerlijk in de schaduw; in de camper is het te benauwd. Af en toe een windje.

Vandaag reden we ongeveer 430 km. Langzamerhand zal het aantal km's per dag minder worden.

We zijn van plan om op 1 augustus ons te melden op camping Laguna in Empuria Brava in Noord-Spanje. Een camping waar we in 1979 voor het eerst kwamen en daarna nog vele jaren van de zomervakantie genoten.

In de komende dagen zullen we op leuke plaatsen wel meerdere dagen blijven.

Maandag 18 juli. Tegen 9 uur gaan we weer en volgen de A61. Aanvankelijk is er vrij weinig verkeer op de weg. In de buurt van Karlsruhe komen we in de file als gevolg van een ongeval. Hierbij was een vrachtauto van de Action betrokken. Dergelijk oponthoud kost je al gauw een half uur. We kunnen het nog steeds hebben; alhoewel de temperatuur al 30 graden is. Het is 11 uur.

Vrij snel na Karlsruhe komen we op de A5 richting Basel. Vooraf denken we dat we hier wel in de file zullen komen. Niets is echter minder waar. Het is er zelfs rustig. Na Baden-Baden richten we ons op de camperplaats in Renchen. In deze plaats tanken we diesel voor de prijs van €1,90. Dezelfde liter kost op de autobaan €2.40.

We moeten even zoeken naar de cp; er is een straat waar we niet in mogen rijden als gevolg van werkzaamheden. De navi brengt ons er via een korte "umleitung". Op de cp. staan nog 2 campers; er is plaats voor 12. We vinden een leuke plek met veel schaduw.

O ja. De tv doet het nog niet. In de komende dagen zullen we verder zoeken. Nu is het te warm. De komende dagen zullen we hier wel blijven. In deze omgeving is er ook veel te fietsen. Eerst wat minder warm. We zitten op dit moment heerlijk onder de bomen. Het is nu om kwart over 9 nog 25 graden.

Vandaag reden we 235 km. Het totaal is nu 665.

Dinsdag 19 juli. Tegen 11 uur doen we een poging even naar het plaatsje te lopen.Het is erg warm. Ook is er niets te beleven; we gaan weer terug.

We besluiten ook niet te gaan fietsen. Het weer is " te slecht".

Nu is het een keer zomer en klagen we weer volop. Het is ook nooit goed.

Deze dag gebruiken we maar weer als een rustdag. We doen wat kleine klusjes en lezen veel.

De omgeving is volgens de informatie best leuk om te verkennen. Er is een route "Wijnparadijs Ortenau". Deze streek is bekend om zowel de witte als de rode wijn. Morgen zien we wel.

Trouwens: de tv doet het weer. Na eerst een controle van allerlei verbindingen een harde reset uitgevoerd. En er was beeld. 'sMiddags nog de tour gevolgd.

Het is altijd leuk naar mensen te kijken. Op een camperplaats is daar altijd wel een reden voor. Ook de cp. waar we nu staan is de keuze erg beperkt. Er staan nu 2 campers; wij en nog een andere. In deze camper " woont" een iets oudere man; hij lijkt alleen te zijn , d.w.z. zonder vrouw. Maar alleen is hij niet. In de camper "wonen" nog 3 honden. Allen zijn ze van normale grootte. Wat het echter zo bijzonder maakt is dat de man zo slecht ter been is, dat hij met deze honden niet kan wandelen. Vanmiddag kwam er een mevrouw die deze taak even op zich nam. Gezien de enorme hitte en met deze 3 honden in een normale camper, mag je toch wel zeggen dat hier van enige dierenmishandeling sprake is.

Woensdag 20 juli. Vanmorgen gaan we op de fiets naar Renchen. We doen boodschappen bij...hoe kan het anders de Lidl. Op een terras drinken we een koffie en daarna gaan we terug naar de camper. Hier zitten, zoals de laatste dagen de gewoonte is, in de schaduw.

's Avonds krijgen we onweer en regen. Het koelt lekker af. We douchen zonder de boiler aan te doen. We knappen er lekker van op.

We kijken naar de kwartfinale vrouwen voetbal. Verwachten veel van het elftal van Sarina Wiegman.

Donderdag 21 juli. Wat een apotheose gisteravond. De sierlijke groep verliest van de stugge Engelsen. Welke groep mijn voorkeur heeft is moeilijk. Ik ben geneigd te zeggen dat de sierlijke groep mijn voorkeur heeft maar ik vond ze gemeen in de overtreding en daarbij waren ze niet al te sportief. Maar wat wil je.

We vertrokken richting Frankrijk. Iets na Freiburg gingen we richting Mulhouse.  Achter Belfort gingen we naar Montbeliard en vonden een leuke plek bij de rivier. Een boompje gaf enige schaduw.

Vrijdag 22 juli. We zijn er al vroeg bij en fietsen langs het Rhone-Rijn kanaal. Frankrijk staat hier on bekend. Langs vele rivieren en kanalen liggen goede fietspaden.

Op een bepaald moment zien we dat het kanaal en de rivier de Doubs in elkaar overgaan.

'sMiddags gaan we naar het park langs het kanaal. We zien hier vele mensen; het is er gezellig druk. We proberen in de wind en uit de zon te zitten. Het valt niet mee.

Later in de middag zijn we bij de camper; de temperatuur is erg drukkend. We staan vlak bij een haven en een restaurant onder de welluidende naam " Port de Plaisance ". Bij het toeristeninformatie halen we enige informatie; vooral langs het kanaal fietsen in de andere richting lijkt ons wel wat. Zoals ook de vorige avond zitten we lang buiten en wachten wanneer het gaat regenen; het zier er dreigend uit. 'sNacht krijgen we een aantal fikse buien met onweer. De volgende morgen is het eerst wat bewolkt en minder drukkend.

Zaterdag 23 juli. We gaan de stad in. Lopend vanaf de camperplaats is het nog geen kilometer. We kijken wat rond in deze zeer oude stad. In de 10e eeuw bestaat deze stad al.

We drinken een koffie op een terras en doen wat kleine boodschappen.

Deze stad is een Fleur Ville. De straten zijn versierd met grote bloembakken.

Zondag 24 juli. Vandaag weer een snikhete dag. We fietsen langs het kanaal en daarna blijven we nog in het park. We drinken een pilsje op het terras vlakbij. 's Avonds douchen we via de koude kraan. Heerlijk. Zitten lang buiten.

Maandag 25 juli. Vandaag gaan we richting Lyon. Ongeveer 25 km. t.n.v. L. is de camperplaats bij het Vogelpark in Villars les Dombes.  Eerst nemen we de autobaan naar Besancon en vandaar willen we naar de N 83. Helaas is de weg naar Lons Le Saunier afgesloten. We worden via de Devation gestuurd. Het is even omrijden maar het lukt. In Bourg en Bresse hebben we het volgende probleem. Ook hier is het even zoeken. Tegen half 3 komen we in Villars en doen boodschappen bij de Aldi. Daarna naar de camperplaats. We reden ongeveer 300 km. Het totaal staat nu op ruim 1100.

Dinsdag 26 juli. Vandaag een rustige dag. We gaan naar het stadje om informatie. Het vinden van dit bureau gaat niet eenvoudig. Bij navragen stuurt men ons naar de Marie. Dat klopt ook. Daar was het een aantal jaren terug wel. Nu echter niet. Uiteindelijk vinden we de informatie bij een busje vlakbij. Een mobiele informatie. We rijden nog wat door het stadje en drinken wat op een terras. We gaan terug naar de camper. We zien een ooievaar in de boom op het terrein van het park. Vroeger stonden er palen met nesten op de cp. Een aantal jaren terug zijn deze verdwenen.

Woensdag 27 juli. Vandaag komt Inge op de camperplaats bij het Vogelpark. Ze is alleen met de camper van huis gekomen. De bedoeling is om vanaf hier naar camping Laguna te rijden.

Donderdag 28 juli. We hebben een fietsroute bij de Informatiebus in Villars gehaald en gaan die route rijden. De route zelf staat niet al te duidelijk aangegeven. We komen  echter ook met behulp van Google maps wel bij het eindpunt Chatillon- sur-Chalaronne. Hier hebben we pauze en eten wat in een mooi park.

Verder is er weinig te zien. We drinken een cola op het terras. De terugweg blijkt veel makkelijker te fietsen.  Met borden is alles goed aangegeven. De Etangs zien we wel maar we kunnen er vaak niet dichtbij komen. We hebben een pauze bij een plaats waar een tweetal caravans staan.

Opvallend is dat vele meren een lage waterstand hebben. Ook hier de invloed van zien we waarschijnlijk de invloed van de  klimaatverandering.

Tegen half 4 zijn we terug bij de campers.

Trouwens: de temperatuur ligt overdag steeds rond de 30 graden.

Vrijdag 29 juli. Vandaag is Inge jarig. We drinken er een extra wijntje op vanavond. Het is een reisdag. Inge vertrekt ongeveer een uur eerder en we gaan richting een camperplaats in de buurt van Beziers.

Het is een leuke camperplaats met de nodige voorzieningen. Er staat nog een camper, terwijl er 14 kunnen staan.

Inge heeft via de ANWB een afspraak met een garage in Beziers. De handrem doet het niet en dit probleem moet worden opgelost.

Zaterdag 30 juli. Inge heeft vanmorgen een afspraak bij de garage. Zij gaat eerst en wij een uur later. Op de autobaan is het zeker  "zwarte zaterdag". Ook wij komen in de file. Tegen half 12 komen we bij de garage. De camper is tegen 12 uur klaar. Een knappe service van de ANWB en deze garage. Wij vertrekken en rijden via de D 6009 richting Narbonne. De autobaan vermijden we. Ook hier komen we in de file; een combinatie van drukte en verkeerslichten is de oorzaak in het plaatsje Coursan.

Tegen half 4 komen we in Vinassan op een cp. We deden nog boodschappen bij de Lidl. Een camperplaats met veel bomen; dus veel schaduw.

( om de foto's goed te kunnen zien even aanklikken.)

We plannen de aankomst op Laguna. Wie komt wanneer en welke plaats; er is op dit moment een aantal onderweg. De gereserveerde plekken zijn pas maandag beschikbaar. We horen trouwens dat er nu al een aantal vrij zijn. Morgen zien we hoe alles gaat.

Zondag 31 juli. Vandaag gaan we richting Laguna. We hebben in Empuria Brava een camperplaats ingetoetst. Deze plaats ligt vlakbij Laguna. Hier kunnen we pas maandag terecht. We worden verwelkomd op de camperplaats door Marijn en Elyne en Thom en Anneloes. Na enige tijd hebben we een leuke plek gevonden met veel schaduw. Het is immers een temperatuur boven de 30 graden.

Hier blijven we tot maandagmorgen dan gaan we naar de camping.

Maandag 1 augustus. We wilden eigenlijk eerst boodschappen doen in Empuria maar het is er veel te druk en ook kunnen we de camper niet parkeren. Dus gaan we naar de camping. We melden ons en installeren ons op de gereserveerde plaats. Het is er bijzonder warm en gaan dus naar het strand. Het komt ons allemaal bekend voor. Overigens is het op de camping erg druk. Hieraan moeten we wel wennen. Met de auto van Marijn doen we boodschappen. De vrienden van Harm en Inge komen ook binnendruppelen. De groep is op het eind van de dag compleet.

In 1979 kwamen we ( Ineke, Ede en Inge) voor het eerst op camping Laguna. In de navolgende jaren kwamen we in de zomervakanties steeds terug.

Zelfs toen Inge ouder werd, bezocht ze deze camping met een vriendin.

Later met Harm en toen ze kinderen kregen bleven ze met Marijn en Anneloes regelmatig deze camping bezoeken.

Nu in 2022 zijn we weer op deze camping  echter nu met een andere reden.

Dinsdag 2 augustus. Tegen zonsondergang gaan familie en vrienden naar een speciale plaats op het strand. Hier houdt Inge een verhaal van hoe het jaar na het overlijden van Harm is verlopen. Ze geeft aan dat er sindsdien grote veranderingen hebben  plaatsgevonden.

Het gesprek van Harm en Inge op de dag voor zijn overlijden heeft bepaald dat we hier nu met z'n allen zijn.

Er branden kaarsjes en er wordt een hart van schelpen in het strand gelegd.

Even later gaan Inge, Marijn en Anneloes naar een plek iets verderop.

Hier wordt de as van Harm verstrooid.

De groep kijkt emotioneel toe.

Na het verstrooien van de as proosten we op het leven.

Laguna.

DE MISSIE IS VOLTOOID.

DE HERINNERINGEN BLIJVEN.

Vrijdag 5 augustus. We gaan met de hele groep uit eten. Een restaurant aan de boulevard is gereserveerd. Dat was ook nodig. Er stond een hele rij te wachten. Wij konden zo door. Het eten was voortreffelijk.

Zaterdag gingen nog een aantal mensen naar de welbekende markt in Empuria. Zondag was het vertrek van bijna de helft van de groep. Inge met de kinderen en aanhang en John en Gerda met Britt bleven. Zij vertrekken woensdag.

Voor ons zit de reis naar Laguna erop. Het gedenken aan Harm was zeer warm en Inge heeft de warme vriendschap zeer op prijs gesteld.

De echte vrienden waren aanwezig.

Wij komen zondag op de camperplaats in Moissac, een plaatsje aan de autoroute des Deux Mers. De autobaan van Narbonne naar Bordeaux.

Tegen 3 uur zitten we buiten met een heerlijk windje en een pilsje. Morgen willen we naar de westkust van Frankrijk, iets ten noorden van Bordeaux. Hopenlijk is het daar iets  koeler is. Het is hier 36 graden.

Een goed verzorgde camperplaats.

Gisteren( maandag) zijn we vertrokken uit Moissac richting de westkust van Frankrijk. Er is nog redelijk veel verkeer op de weg; hoofdzakelijk Fransen die vacantie hebben. Rond Bordeaux wordt het verkeer enigszins opgehouden; van files is echter geen sprake.

Op 50 km. ten noorden van Bordeaux gaan we naar de camperplaats in Mirambeau; een voormalige camping. Alle voorzieningen zijn  aanwezig en dat voor  €8.-

Opvallend is dat vele camperplaatsen toegerust zijn met automatische betaalzuilen. Er komt niemand fysiek meer aan te pas bij toelaten.

Dinsdag 9 augustus. Omdat we op doorreis zijn naar de kust vertrekken we van deze leuke camperplaats. We hebben ingetoetst een cp. aan de Gironde. Via landelijke , goed te berijden, weggetjes komen we in Barzan. Er staat geen camper.

We hebben zicht op de Gironde. De monding is heel breed. We zien op afstand de Atlantische oceaan.

De temperatuur is nog dragelijk. Ongeveer 27 graden met een lekker windje.  In de middag wordt het echter weer boven de 30. We dachten het Middellandse zee klimaat achter ons te laten. Niets is minder waar.

We fietsen naar het dichtbij gelegen

Chateau. Er zijn verschrikkelijk veel toeristen.

Ineke nam een foto zonder toeristen. Zo is het plaatje leuker.

Woensdag 10 augustus. Vandaag willen we een eind verderop naar het noorden en langs de kust een camperplaats zoeken in de hoop dat het aan de Atlantische kust wat koeler is. De verwachting geeft aan dat dit niet zo zal zijn. Het is overal ver boven de 30 graden.  We hebben een camperplaats gevonden in Brem-sur-mer. Als we er komen blijkt dat het er erg druk is. Er staan 2 campers voor de poort en het lijkt op de cp. ook druk. We krijgen een plaatsje.

De rest van de dag is het rondhangen bij de camper. De temperatuur is hier ook gewoon tropisch. Eigenlijk willen we hier een paar dagen blijven. Dichtbij is een leuk dorpje en ook de zee is vlakbij. Tegen het weekend zal het hopenlijk omslaan met het weer.

We blijven voorlopig op deze camperplaats. Het is verder naar het noorden ook erg warm. We hebben tot zondag hier gereserveerd. We fietsen langs het strand; het is er op de fietspaden druk. We zien op het strand veel mosselzoekers.

Vrijdag  12 augustus. De beheerder geeft ons een leukere plek; met veel schaduw. Vanochtend zijn we naar de markt geweest in het dorpje. Eigenlijk is het hiervoor ook te warm. Terug bij de camper weer in de schaduw; we smachten naar koeler weer.

Achter de camper kunnen we dus in de schaduw.

Zaterdag 13 augustus. Ondanks de hitte gaan we lopend naar het stadje. Af en toe zitten we even in de schaduw op een muurtje. Als we terug zijn bij de camper is het zoeken naar schaduw en een windje. De weersvoorspelling geeft kouder weer aan voor de volgende dagen. In de loop van de middag komt er verandering. De bewolking komt opzetten en er komt meer wind. We maken de camper reisklaar. De fietsen erop en water bijvullen, wc leggen e.d. In de nacht begint het zelfs te regenen.

Zondagmorgen 14 augustus. We vertrekken. We hebben de coördinaten van een camping ingetoetst die Inge ons heeft toegestuurd. We rijden over route national naar Nantes. Rond Nantes rijden we op de périferique. Daarna op de autobaan naar Brest. Opvallend is de enorme file vanaf die kant. Wij kunnen doorrijden. Even na Vannes rijden we naar Baud waar de camping ligt. Als we aankomen moeten we eerst bellen. Tegen 3 uur komt er de "eigenaar". We krijgen een plaatsje vrij goed onder de bomen. We bevinden ons nu in Bretagne.

Morgen zien we of er een plaats vrij is waar we de satelliet kunnen ontvangen. Later in de middag wordt het droog. We halen wat informatie bij de receptie mbt het fietsen langs de rivier Blavet.

Maandag 15 augustus. Vanochtend gaan we fietsen langs de rivier de Blavet. Deze loopt langs de camping en is een verbinding tussen het Nantes- Brest kanaal en de zee aan de zuidkant van Bretagne. De rivier loopt van Pontivy in het noorden naar Hennebont in het zuiden. Deze rivier heeft 28 sluizen over een afstand van 58 km.

Foto aanklikken.

Eigenlijk is het een zeer rustige rivier en kent vrijwel geen scheepvaart; ook geen toeristenboten.

Dat de Fransen van bloemen houden wisten we reeds. Denk maar aan de plaatsen waar vooral bruggen met bloemen versierd worden. Hier zagen we sluizen met vele bloemen.

De omgeving is van een grote schoonheid. De geasfalteerde fietsroute is er een onderdeel van.

Het weer is prachtig om te fietsen; een leuke temperatuur( 25graden ) en vrijwel geen zon.

Wat een verschil met de weken ervoor. Het verschil van ruim 10 graden is goed merkbaar. Nu heb je weer zin om iets te doen.

De camping Pont Augan is goed geschikt om fietstochten langs de rivier te maken.

Morgen staat eigenlijk een fietstocht naar het zuiden langs de rivier op het programma. Het weer kan hier best een spelbreker zijn. We wachten af.

Dinsdag 16 augustus. De weersverwachting is niet gunstig om te fietsen. Dus: we vertrekken. Al vrij snel doen we boodschappen bij de Lidl en tanken we bij Le Clerc. Bij Rennes krijgen we op de rondweg te maken met nogal wat verkeerslichten. Dit geeft enig oponthoud.

We gaan eerst kijken op een vrije c.p. De weg er naar toe geeft ons het idee dat we steeds verder van de bewoonde wereld afdwalen. Dat is ook zo. In een klein dorpje is inderdaad een camperplaats; er staat echter niemand. Je krijgt de indruk dat het hier erg verlaten is. We gaan naar een camping iets verder op.  Het plaatsje heet Tessy Bocage. Dit lijkt ons beter; er staan tenminste meer. De camping ligt vlakbij de autobaan A84; 50 km. tzv Caen. We kunnen een plaats zoeken; 's Avonds komt er iemand die de betaling regelt. Althans deze medeling staat bij de receptie. Er komt echter niemand.

's Avonds kijken we de voetbalwedstrijd van PSV.

's Nachts krijgen we onweer en veel regen. De volgende ochtend is het wel droog; maar dat is ook alles.

Woensdag 17 augustus. Het is lekker om te fietsen. Vanaf de camping hebben we direct de route langs de rivier de Viri. We komen weinig mensen tegen. In de rivier zit maar matig water. Op sommige plekken is die helemaal droog.

Zo droog zien we vele riviertjes.

In Frankrijk is het leuk zo langs kanalen en/of rivieren te fietsen.

Donderdag 18 augustus. We blijven niet. Het weer is ons te onvoorspelbaar. We gaan richting Rouan en willen een camperplaats of camping op de route naar Ameins zoeken. In Rouan is het even zoeken naar de goede route . Er loopt geen autobaan rond deze stad. We moeten er dus door. Tot onze verbazing is een belangrijk gedeelte afgesloten.  De brug over de Seine moeten we via een andere route passeren. De omleiding is echter heel goed aangegeven. Het geeft dus geen problemen. De navi neemt het daarna weer prima over.

In Neufchâtel-en-Bray vlak aan de autobaan vinden we een camping halverwege Rouan en Ameins. Het is een camping met alle voorzieningen voor de prijs van €20.  Het geeft niets voor een keer.

Vrijdag 19 augustus. Vanmorgen nog even brood gehaald en daarna vertrokken. Een dergelijke ,uitermate nette, camping zie je zelden. Het is ons eigenlijk te netjes en geordend. We passeren Amiens en vrij snel daarna komen we op de A1. De autobaan vanaf Parijs richting de Belgische grens. Vroeger reden we deze vaker. Opvallend was de passage door Lille. De autobaan loopt deels door de stad. Niet lang daarna passeren we de grens met België. Bij Antwerpen komen we in de chaos; er zijn files en de wegen zijn zoals blijkt nog steeds niet af. Dit duurt al jaren. Ook als we in Nederland zijn hebben we nog steeds met veel verkeer te maken.

We gaan naar de ons bekende camperplaats in Nunspeet. DE ZWAAN. We zitten nog buiten en  drinken een wijntje. Het is onze laatste pleisterplaats. Morgen gaan we naar huis.

Zaterdag 20 augustus. De reis zit erop; na 5 weken weer thuis. Tegen 12 uur. De totale afstand was 4100 km.

Wordt vervolgd.

1. Geert/Hillie Koolhof:
    18 juli 2022
    Geniet van jullie reis en rustig aan😉.
    Groetjes Geert en Hillie.
  2. Berta Smilda:
    18 juli 2022
    Weer op reis! Wij gaan jullie volgen. Mooi plekje in de schaduw dat ben je wel nodig de komende dagen. Veel plezier en geniet ervan. Lieve groeten uit Groningen.
  3. Hein en Tineke:
    19 juli 2022
    Goede reis naar Spanje. Groetjes Hein en Tineke
  4. Inge Velt - Staal:
    19 juli 2022
    Tot ziens op Laguna of misschien al eerder op de route er naar toe.
    Groetjes Inge
  5. Geert/Hillie Koolhof:
    20 juli 2022
    Dus jullie al regen en onweer, hier koelt het nu een beetje af groetjes van ons.
  6. Franka Roeters:
    21 juli 2022
    Heerlijk , weer on tour, geniet ervan, en we volgen jullie
  7. Hein en Tineke:
    28 juli 2022
    Gezellig dat Inge nu bij jullie is. Veel plezier samen. Hier is het nu ong. 20 graden maar het wordt weer warmer. Groetjes van ons.
  8. Berta Smilda:
    30 juli 2022
    Op naar Spanje! Wat gezellig dat Inge bij jullie is aangesloten. Neem mijn petje af voor z’n stoere dame, alleen met de camper. Chapeau hoor. Veel plezier met elkaar en leuke herinneringen ophalen.
    Lieve groet vanuit Groningen P&B
  9. Jan en Leny Boon:
    31 juli 2022
    Wat goed dat jullie weer op route zijn , probeer het hoofd koel en de voeten warm te houden met deze temp groet Leny en Jan.
  10. Hein en Tineke:
    4 augustus 2022
    Het lezen van het verhaal en bij het zien van de foto heeft deze gebeurtenis ons ook erg ontroerd. Veel sterkt en geniet verder van jullie vakantie. Groetjes van ons.
  11. Franka Roeters:
    4 augustus 2022
    Wat mooi om dit afscheid van Harm met elkaar te delen , op de plek die zoveel herinneringen heeft bij jullie allemaal.
  12. Berta Smilda:
    5 augustus 2022
    Hallo lieve mensen met elkaar! Wat een emotioneel verhaal. Het is liefdevol geschreven maar ik heb het met tranen in mijn ogen gelezen. Wij hopen dat jullie nog mooie dagen en herinneringen ophalen. Geniet met elkaar.
    Lieve groeten Pieter en Berta Groningen.
  13. Geert/Hillie Koolhof:
    5 augustus 2022
    Wat een emotioneel verhaal, wat fijn dat jullie hier met elkaar de laatste wens hebben vervuld. Kuffels en geniet van elkaar.
  14. Geert/Hillie Koolhof:
    8 augustus 2022
    Geniet van de westkust en nog fijne weken. Groetjes Geert en Hillie.
  15. Geert/Hillie Koolhof:
    14 augustus 2022
    Dus ook nog steeds tropisch weer net als hier.
    Groetjes van ons 🥰
  16. Geert/Hillie Koolhof:
    19 augustus 2022
    Was weer mooi om jullie te volgen. Goede reis morgen en welkom thuis. Tot horens Geert en Hillie.
  17. Berta Smilda:
    20 augustus 2022
    Weer thuis! Het was weer een mooie reis met heel erg warm weer en met speciale herinneringen. Nu hier ook weer mooi weer in het verschiet. Groetjes uit Groningen Pieter en Berta Smilda.